Komunikat z dnia 10.01.2012r.
INSPEKTOR FARMACEUTYCZNY
90-341 Łódź ul. Fabryczna 25
KOMUNIKAT z dnia 10 stycznia
2012r.
-
apteki ogólnodostępne
- punkty apteczne
- placówki obrotu pozaaptecznego
z terenu woj.
łódzkiego- punkty apteczne
- placówki obrotu pozaaptecznego
W nawiązaniu do mojego
Komunikatu z dnia
2 stycznia 2012r. w związku z napływającymi do Wojewódzkiego
Inspektoratu
Farmaceutycznego informacjami o naruszeniu art. 94a ust. 1 ustawy z
dnia 6 września 2001r.
– Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 45, poz. 271
ze zm.) wzywam do:
1. zaprzestania naruszeń art. 94a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 45, poz. 271 ze zm.),
2. usunięcia informacji znajdujących się na szybach okien aptek i punktów aptecznych oraz wszelkich umieszczonych informacji znajdujących się na elewacji budynku oraz innych informacji i działań niezgodnych z powołanym przepisem.
Przypominam ponownie, że od dnia 1 stycznia 2012r. obowiązuje nowe brzmienie art. 94a ust. 1, zgodnie z którym zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy wyłącznie informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.
Niezastosowanie się do wezwania spowoduje wszczęcie stosownego postępowania administracyjnego z konsekwencjami wynikającymi z ustawy Prawo farmaceutyczne. Polegają one na tym, że Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w razie stwierdzenia naruszenia przepisu art. 94 ust. 1 lub 1a ustawy Prawo farmaceutyczne:
1. na podstawie art. 94 ust. 3 nakazuje w drodze decyzji zaprzestanie prowadzenia takiej reklamy. Decyzji takiej nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności,
2. na podstawie art. 129b ust. 1 i 2 nakłada w drodze decyzji administracyjnej karę pieniężną w wysokości do 50.000 złotych.
Powyższe dotyczy również placówek obrotu pozaaptecznego i działalności odnoszącej się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.
1. zaprzestania naruszeń art. 94a ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. – Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 45, poz. 271 ze zm.),
2. usunięcia informacji znajdujących się na szybach okien aptek i punktów aptecznych oraz wszelkich umieszczonych informacji znajdujących się na elewacji budynku oraz innych informacji i działań niezgodnych z powołanym przepisem.
Przypominam ponownie, że od dnia 1 stycznia 2012r. obowiązuje nowe brzmienie art. 94a ust. 1, zgodnie z którym zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy wyłącznie informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.
Niezastosowanie się do wezwania spowoduje wszczęcie stosownego postępowania administracyjnego z konsekwencjami wynikającymi z ustawy Prawo farmaceutyczne. Polegają one na tym, że Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w razie stwierdzenia naruszenia przepisu art. 94 ust. 1 lub 1a ustawy Prawo farmaceutyczne:
1. na podstawie art. 94 ust. 3 nakazuje w drodze decyzji zaprzestanie prowadzenia takiej reklamy. Decyzji takiej nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności,
2. na podstawie art. 129b ust. 1 i 2 nakłada w drodze decyzji administracyjnej karę pieniężną w wysokości do 50.000 złotych.
Powyższe dotyczy również placówek obrotu pozaaptecznego i działalności odnoszącej się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.
ŁÓDZKI
WOJEWÓDZKI
INSPEKTOR FARMACEUTYCZNY
Romuald Boguszewski
INSPEKTOR FARMACEUTYCZNY
Romuald Boguszewski
Źródło: WIF
Informację opracował(a): mgr inż. Magdalena Ejzert (2012-01-10)
Informację wprowadził(a): Artur Nowaczyński (2012-01-10)
Informację zmodyfikował(a): Artur Nowaczyński (2012-01-10)
Rejestr zmian | Statystyka | Liczba odwiedzin: 2040
Data wytworzenia : 2012-01-10
Autor : mgr inż. Magdalena Ejzert
Data publikacji : 2012-01-10 00:01
Osoba udostępniająca na stronie : Artur Nowaczyński
Data ostatniej modyfikacji : 2013-01-25
Osoba modyfikująca : Administrator